Wednesday, July 6

Stoo pit Malay

tett.
stetmen di atas masih belum lagi
menyampaikan apa yang Aku mahu katakan.
apa yang sebenar-benarnya ingin
Aku sampaikan ialah.
kebodohan orang berbangsa melayu
yang Aku kian lihat ketika ini.
maaf, Aku bukan rasis terhadap kaum Aku sendiri.
cuma memberi pandangan dari perspektif Aku sendiri
sebagai seorang realist.

sekarang melayu hanya jadi balachi kaum lain,
bila suruh berhimpun, melayu follow.
bila suruh edarkan baju kuning, melayu follow.
last-last masuk penjara, melayu leading, semua follow.
kau ingat Ambiga amek kesah kau dalam lokap tuh?
dunia sekarang ni, mastermind macam Ambiga
takkan pernah kena tangkap/dijel/disaman/diapa-apakan.
yang kena hanyalah balachi yang menurut segala perintah.
balachi cam korang-korang lah.
kalau nak join sangat tuh,
tak payah nak cerita lebat kata mahu pergi.
kalau dah kena tangkap tu, redha je la.
tak payah nak buat press conference ngadu kat kerajaan,
cakap FRU tak bertimbang-rasa lah,
tarik tangan perempuan tak tahu halal haram lah.
bla bla bla lah.
wtfun lah...
ish. last-last ada satu kaum jugak yang berperang sesama sendiri.
dan Aku tak terkejut kalau melayu melayu yang
bergaduh tunjuk taring masing-masing
(nasib baik tak tunjuk keris melayu. woha!)
last but not least,
usahakan lah yang terbaik untuk kaum dan agama kita sendiri.
maaf, Aku tak pandai nak berhujah lebih-lebih.
cuma pandangan Aku yang mem-benci melayu jenis macam nih

No comments: