Sunday, July 3

aku masih berpuisi kosong cara aku.

nokia purple, sarsi tawar dan yee mee.
Aku teringatkan waktu-waktu aku noob dalam kehidupan.
skema tahap hanjing bersayap.
Aku mengimpikan sebuah persahabatan berasaskan sikap
friendly Aku yang difikirkan sempurna.
tanpa Aku sedar,
ada sifat lain yang songsang dengan itu yang masih dorman.
menunggu masa yang sesuai untuk merdeka.

Aku tak kepura-puraan. (macam dulu)
Aku bosan, Aku cakap bosan.
Aku suka, Aku tak biar nokia atau s.e sampaikan.
even di depan mata.
mujur Aku berubah,
baru dibukanya mataku.
kini Aku menunggu, untuk tidak bersikap songsang.
seperti dulu.

nokia baru hanya hamba penyampai berita.
sedih.gembira.marah.yang penting gembira itu paling atas.
sarsi hanya penyejuk tekak, bukan untuk menjadi tanda
hormat kepada orang itu dan itu cuma bagi Aku.
dan yee mee itu saksi Aku cuba untuk get along
dengan keluarga yang ingin Aku dekati.

sekian,
Hazwan yang baik. nito

1 comment:

syumie said...

apa kaitan binatang ungu tu and sarsi tawar? heehe oh yee mee anda sedap laa juga haha