Wednesday, October 14

"hari ini dalam sejarah," kata cikgu noriah...

ni gambar waktu f4. aku:photographer
tepat 7 pagi tadi. aku sampai sekolah sambil pakai helmet syidin. die kelihatan girang sekali, walaupun baru shaja menikmati kemalangan baru2 ini. walhal aku x jumpe die pon pagi ni. aku pergi ke kelas f1. lalu, terciptalah sebuah hiwar~
abang hazwan: assalamualaikum, nama abang mohamad hazwan, berhajat nak amek buku abg kt kelas nih. tertinggl smalam. adek alia raihan: wsalam, abg2~ abg dok mne? abang hazwan: kt tmpt tuh! smbil mnunjuk nunjuk henset N97ku dikhalayak ramai. adek alia raihan: peh~ abg xtkot ke cikgu ab**??? men bwk je henset. abang hazwan: bese je.bese je. sdgkan nabi bwk unta dlu. adek alia raihan: ye x ye gak. my mistakes. sory2.
*** tu je la aksi yg aku wat pagi tdi.. hari2ku berlalu seperti bese. penoh karut marut. seperti tidak bese, aku membuka buku biologi kepunyaan rafiqque fitry @ dzulqarnain (yg mmpunyai dua tanduk!) baca pnye baca.. lalu aku menjawab ketas pekse. hatiku tenang, memandangkan bukan aku sorg je ngntok. rmai lagi member yg sekaki due ngn driku ini. namun, perutku berkeroncong~ waktu rehat menjelma, aku makan nasi ikan mokdek.
siakap senohong gelama ikan duri, makan nasi jgn berdiri,
peh~ kenyang. setibenye aku dikelas, tros jwb pekse bio paper 1. oke la. bkn ssh pon. cume aku tido tyme pertengahan jalan. nseb bek cikgu noriah kejot. klu x sejarah pasti berulang. pendekkan cite, waktu hampir menunjukkan pkul 2. budak2 mkin short! sume xbtol. jerit sane, jerit sini. aku tertekan, bukan depressed, tapi tertekan butang dihensetku. 'teet..teet..teet...no yang anda dail, tidak terdapat dlm perkhidmatan kami...sila cuba no ekor' ahh, mkin pelik aku, celcom slalu xde line.. aku polak la, tetibe~ aku xsolat kt skola, tpi kt uma, abes je solat, aku masak, bkn nk bgge, tpi ak mmg hebat masak2. aku msk nasi briyani gam, kurma daging, acar masak. peh, pantas dan efisien! da a.tu je nk ckp. yang pasti, aku menunggu ketibaan hari aku bernikah. di paris kot, xpon togo.oke jep. daa~ wsalam. 14 okt 09 5.34 kepetangan.

No comments: