Saturday, November 21

aku, kau dan gigolo.



antologi seorang aku.
meluat keadaan dunia,
pabila melihat bulan di-langit.
rumput di-bumi dilupakan.


. . .


hakikat sebenar seorang manusia adalah konstan.
tidak boleh diubah walaupun berdusta.
perangai seperti biawak. yang didukung.
kakinya kudung.
simpati plastik.
gurauan spastik.
lembaran kebodohan dilemparkan.
air ludah dicurahkan.


yang bodoh cuma menadah mulut.
menghirup saki orang.


. . .


aku bukan begitu.
aku bukan calang-calang orang,,
kadang kala aku ter-silap.

memang begitu.
aku bahlul seketika.
sejarah untuk aku.



kau orang bodoh.
ibarat,,


sang gigolo menutup aurat di hadapan muhrimnya.

* * *

si babi menunduk muka malu nasabnya.

1 comment:

mardhiah yusof said...

http://rubbertapperz.blogspot.com/2009/11/kisah-benar-bertemu-rasulullah.html