Thursday, October 15

tertido...

pic raya 09. *anak saudaraku~ photographer:aku
Assalamualaikum...
Pagi macam biasa je.biasa je. aku pergi ke sekolah...

angin sepoi sepoi bahasa... besertakan hujan rintik rintik... air bergelora... mak bagi seposen... ayah bagi seposen... cikgu tanye '3 + 3 bpe?' aku jawab ' 6 !' cikgu tanda " right~' lalu aku balek sekolah...

PEH~ hari ni memang dalam sejarah... sedangkan Cikgu Paie pun takde dalam sejarah hidup aku nih. takde la sejarah sangat... biasa je. macam biasa gak, aku meniduri??? TAK TAK! aku tertidur masa jawab paper kimia... yang tidak sepatutnye aku tidur... urm..kira-kira 20 soalan aku tibai... apakan daya, sudah nasib badan...

*waktu rehat datang lagi~ 

  -dalam kelas 5 Bukhari- 

 aku duduk sebelah Pinan... bukan roti nan ok. dia ibarat pembakar semangat aku untuk belajar rajin macam dia... tengok dia je, bagaikan tengok konsert AKON secara live... woh!! very thrilling beb! rilek rilek, biasa je. sikit lagi..sikit lagi.. kitorang sembang sembang, bual bual kosong, masing masing tak nak mengalah markah siapa paling sikit trial nih... konfemlah aku orang itu... sambil bincang2 pasal ketas kimia yg dijwab sbentar tadi... kitorg ambil msa sejenak, berzikir... kepada yang Maha Esa... *sekadar ingatan... pukul 2.30...waktu blek skola... " wan! aku tumpg ko cm bese", kate daus. "lek2, bole je", balasku ngn simple. "jom la!!! da lmbt nih.."rungut daus sendirian..merajok kesepian..ditepi motor legenda Z wane hijau..kepunyaanku...yg calar balar...ish!...kesian~ aku pon tmpgkan la dia kat bas stop, tapi.......
" WAN!!!!!!!WAN!!!!! kejar bas tu...kejar!!!!!!!", firdaus kaget, bile bas da nk pegi.. " oi2! bas!! benti..benti..kwn aku nk nek nih...", jeritku kepada pemandu bas... haih~ bas xnk benti... lalu aku folo bas pegi kemana jua dia pegi... "ahh! bas ni, xmo benti lak...", firdaus hampir berkocakkan mata bliau... " jap2 daus, aku anta ko smpai uma!" kataku smbil berkobar2... " giler ke anta? ana lom kawen lagi... ana xpkai helmet..ana mseh sygkan Fasha ana lagi...!! tidak!!!" teriak daus, yg hampir membingitkan telingaku...
**wooooossssshh!!! vrooom!!! preeet2!!! sdr2 je.da ade kt uma daus... yg kire2 3 Km dri sekola... kt Tmn Mesra, Kajang... die bagi RM2 tande tsankyu. lalu aku gerak ke umaku.... aku pon blek, solat, on9, myspace, bla3. blog2. ah~ kehidupanku simple, tpi sronok... lagi2 klu bdk tuh blek dri hostel... peh~ bhagie lah hidopku... aiaiaiai..... daa~ 15 okt 09 5.27 evening.

1 comment:

Anonymous said...

yg ni barula ayt p0wer...
xbleyh bla bai.....

weyh stiap post ko aq k0men...
trase nyeb0k ker????
ye ke x, ye ke x, ye ke x????