Saturday, October 24

aku memiliki semua.tapi bukan semuanya.

setiap kali aku melelapkan mata.
aku hampir tidak sedar bahawa duniaku 
berlainan.
hurm.
semalam, aku hangout dengan kawan-kawan.
makan KFC. (ceeeh, nak beritahu juga!) 
kisahku melebar dekat sana.
urm, pelik. asyik-asyik nak eksiden je.
bukan akulah, tapi mereka.





ya! mereka adalah syidin dan pinan . ada juga pengalaman eksiden bersama.



aku memahami, kawanku berkata:

"aku peliklah, sekarang nih, sume da kapel. tengok pinan, dulu takde, sekarang?"..


ah! aku faham.sekarang nih.semua benda kita tak boleh nak jangka.
kawan-kawan aku, tiba-tiba sahaja:

1. dari dulu tak pernah ade henset kale2, sekarang? nokia n90++ express music , touch screen, beribu-ribu harganya. barangkali mak mertuanya yang memberinya kot.


2. dari tak tahu bagaimana nak keluarkan straw dari tempatnya kat McDonald. (agak kekampungan la!)
sekarang, aweknya mempunyai paras rupa seakan-akan nikita willy. macam tak percaya!


3. dulu tak tahu nak buat apa-apa, sebab tak pernah keluar rumah la katakan, sekarang melebihi aku dalam segala bidang. aweknya baek punya, dapat kelas yang lebih bagus dari aku.



konklusi tak berapa nak konklusinya, kenapa fe'el aku seakan-akan cemburu dengan semua ini?
adakah aku cemburu sebab dia ada awek? persoalannya bukan ya atau tidak, tapi kenapa.
kenapa aku, serta kawanku (syidin) merasakan benda yang sama?





sebenarnya,
kami kesunyian.
mendambakan kasih sayang manusia,
kasih selain kasih ibubapa,
selain kasih Tuhan kami,
kami dambakan kasih seseorang,
seseorang yang bergelar wanita,
kami dambakan kehadirannya,
kami harapkan kasihnya.
kami mahukan kekasih.
kami mahukan
cewek untuk kami si cowok.
namun, adakah sekarang adalah
jalan yang benar bagi kami?


lu pikir la sendiri!









kami jauh dari Allah.
sebab itu kami begini.
semoga, pengorbanan kami, mendapat tempat disisiNya.